Bij ons op school leren kinderen dagelijks alles over rekenen, lezen, taal en spelling. Dit gebeurt op verschillende niveaus. De verbinding van de kinderen en hun ouders met de leerkrachten en de verbinding met de wereld om ons heen vinden we belangrijk. Daarom werken we thematisch aan wereldoriƫnterende vakken met het International Primary Curriculum (IPC).

‘Als je jezelf goed kent, weet je ook wat je nodig hebt om samen met anderen te werken en te leren.’

Om de sociaal-emotionele ontwikkeling voortdurend te ondersteunen en te stimuleren gebruiken we de taal van de zeven gewoonten van Stephen Covey. Dit is het programma dat we ‘The Leader in Me’ noemen. Kinderen leren zichzelf en de andere kinderen kennen, en ontdekken hun eigen talenten. Hiermee ontwikkelen ze persoonlijke vaardigheden die van waarde blijven in de toekomst en de wereld buiten de school.

‘In verbondenheid met elkaar leren we en ontstaat er synergie!’

De Ichthus geeft onderwijs aan ongeveer 300 kinderen en bij ons werken zo’n veertig medewerkers. Wij zijn onderdeel van Vivente. Vivente verzorgt krachtig onderwijs in een krachtige omgeving en bestaat uit vijftien basisscholen met verschillende onderwijsconcepten. Bent u op zoek naar een school voor uw kind en heeft u belangstelling voor De Ichthus? U bent van harte welkom voor een kennismaking en rondleiding. Neem dan contact op met de school voor een afspraak via 038-4602056 of ichthus@vivente.nu.